Vytvořte si vlastní návrh vizitky

V hlavě vyskočí jasná představa toho, jak má Vaše vizitka vypadat… Ale jak to někomu vysvětlit, aby přesně vyjádřil to, co se vám honí hlavou? Naučím Vás, jak si vizitku vytvořit sami, a to včetně přípravy tiskových dat pro tiskárnu… Vzhůru na to.

V jednom z mých předchozích článků jsem vám představila grafický editor Canva. Práce s Canvou je velmi jednoduchá a poměrně intuitivní. Dříve, než se pustíte do tvoření, je nutné ujasnit si formát vizitky. Mezi standardní, tzv. euroformáty, patří vizitky o rozměru 90×50 mm (typičtější pro ČR) nebo 85×55 mm (typičtější pro západní Evropu). Dále si ještě rozmyslete, jestli ji chcete mít orientovanou klasicky na šířku, nebo na výšku. Euroformáty vizitek vám za poměrně slušný peníz vytiskne téměř každá tiskárna.

Po přihlášení do editoru Canva si zvolte vybraný formát vizitky – buď pomocí vyhledávacího pole, kam zadáte „vizitka“ nebo pomocí vytvoření vlastního rozměru, kam zadáte vlastní formát v mm nebo px.

Canva - ukázka přesahu tiskuV horním menu doporučuji zvolit Soubor – Ukázat přesah tisku. Návrh vizitky je nutné udělat o 2 mm na každou stranu větší. V tomto prostoru však nesmí být žádný text nebo informace, která má na vizitce zůstat. Je to prostor, který se po vytištění odřízne pryč, musí tedy obsahovat pouze zvětšené pozadí vizitky – barva, grafika, pruh, přechod, obrázek, atd. (přerušovaná čára na snímku vpravo). A proč vlastně? Je to kvůli možným (byť minimálním) odchylkám řezacích strojů. Zkrátka, aby Vám třeba desetinka milimetru barvy na okraji nechyběla…

Teď už můžete nechat proudit svoji fantazii. Nebo se nechat inspirovat samotnou Canvou, která nabízí širokou škálu šablon pro vizitky – elegantní, profesní či klasické, rozdělené podle oborů – pro právníky, pekaře, elektrikáře, IT pracovníky i filmaře. U šablon je výhoda, že už máte definovány styly a velikosti písma, rozvržení textu i loga a stačí, když vzorové texty vyměníte za vlastní osobní údaje. Klik, klik a je hotovo.

Vizitka - náhledPokud tvoříte vlastní návrh, můžete naopak vybírat písmo vlastní – patkové či bezpatkové, kreativní či strohé. Stejně tak můžete vybírat z široké nabídky prvků – geometrických tvarů, ikon, rámečků apod. Samozřejmě si můžete přizpůsobit barvy textu i většiny prvků – k tomu je ale potřeba znát HEX kombinace Vámi zvolených barev. Rozsah údajů, které na vizitku chcete napsat, je jen na vás. Pro mě jsou např. důležité kontakty, někdo přidává různá motta, pozici ve společnosti, výčet poskytovaných služeb, sídlo nebo IČ.

Na mé vizitce je kombinace barev jasná… #c21212 (červená), #000000 (černá) a #ffffff (bílá). Co na ni říkáte? Líbí se vám?
Jakmile máte svůj návrh hotový, stáhnete ho jako Tiskové PDF a zatrhnete, že chcete Značky oříznutí a přesah (viz obrázek vpravo). Tento dokument pak odešlete do tiskárny, kde Vám ještě nabídnou různou gramáž papíru, matnou či lesklou povrchovou úpravu a pak už jen čekáte.

 

Napsat komentář